Kundeservice

Er det noe du lurer på i forhold til butikker eller produkter kan du kontakte oss via e-post her. Gjelder din henvendelse bytte, retur eller reklamasjon? Alle slike henvendelser skal behandles i butikk eller av din lokale butikk. Kontakt din lokale Ringo butikk så hjelper de deg videre.

Vi svarer deg innen 24t på hverdager. Noe lenger ventetid må forventes i ferier og høytider.

Du finner åpningstider og kontaktinformasjon til butikkene på oversikten over butikker.

For mer informasjon rundt fremgangsmåte, bestilling og frister eller personvern kan du lese videre under.

Oppdater medlemsvilkår

Vi har gjort endringer i Ringo kundeklubb som påvirker når dere mottar verdikuponger og bursdagskuponger. Man mottar ingen verdikuponger eller bursdagskuponger før man godtar medlemsvilkår. Du vil fortsatt samle poeng for alle dine kjøp, men ikke motta noen verdikuponger før du har oppdatert din kundeprofil. For å oppdatere dine kundeopplysninger kan du bruke en av følgende alternativer:

1. Send melding med kodeord «leker» til 2030. Du vil da motta en lenke til din profil, hvor du kan oppdatere medlemsvilkår og andre krav som er satt.

2. Logg inn på ringo.no. Benytt knappen «Bli medlem» og registrer e-posten eller telefonnummeret du har oppgitt i kundeklubben, og du vil få tilgang på dine kundeklubb opplysninger. Her kan du også holde oversikt over dine aktive kuponger og se hvor mange poeng du har samlet opp, og hvor lenge det er igjen til neste kupong.

Hvis du har noen spørsmål eller utfordringer kan du sende en e-post til post@lekeklubben.no så hjelper vi deg så snart som mulig.

Fremgangsmåte

Med Klikk & Hent kan du enkelt reservere varene du ønsker i en av våre fysiske Ringo butikker. Klikk & Hent er tilgjengelig i utvalgte butikker såfremt varen er på lager i den aktuelle butikken.

Klikk deg inn på produktet og du vil se hvilke butikker som har varen på lager i dropdown-menyen, denne kan du handle direkte fra. Du kan også legge varen i handlekurven/trykke på kjøp, deretter får du opp et søkefelt der du kan skrive inn ditt postnummer/sted for å finne nærmeste butikk som har varen på lager. Du kan tillate oss å bruke din lokasjon for å finne nærmeste butikk, denne funksjonen har flere fordeler og gjør handleprosessen enklere for deg da du vil få opp butikker i nærheten av deg øverst.

Er du medlem i kundeklubben kan du enkelt logge deg inn og informasjonen din vil være tilgjengelig i handlekurven. Dersom du ikke er logget inn fyller du inn navn, e-post, telefonnummer og trykker på «Fullfør ordre». Husk å lese og bekrefte betingelsene først.

Varene er reservert til deg i 48 timer etter at bestillingen er lagt inn og du vil motta en hentemelding på e-post og/eller SMS så snart produktene er pakket og klare for henting.

Dersom butikken du ønsker å hente varen i er utsolgt for produktet, vil butikken ringe deg. Her kan dere evt. komme til enighet om en ny avtale.

Alle betalinger skal foregå i butikken når du henter varen.

Priser

Ringo er en butikkjede som eies av uavhengige forhandlere, hvor hver av dem eier en eller flere butikker.

Vi har felles innkjøp, administrasjon og markedsføring, men den enkelte butikk har frihet til selv å bestemme deler av sortimentet og priser. Derfor kan prisene variere fra butikk til butikk, og fra butikk til nett. Dersom du bestiller varer via Klikk & Hent kan vi garantere at du alltid vil få den laveste prisen, enten om den er fra nett eller butikk. (Det kan være unntak for noen digitale eller lokale kampanjer).

Vi verken kan eller har lov til å diktere prisene i butikk fra sentralt hold.

Byttegaranti

En leke kjøpt i en Ringo butikk, kan byttes i alle våre butikker, så lenge gjeldende butikk fører leken. Leken må være intakt og salgbar i original og uskadd emballasje. Bytte må skje innen rimelig tid.

Personvern

Behandling av personopplysninger

I forbindelse med den nye personvernloven oppdaterer vi hvordan vi lagrer dine data og holder det trygt. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester, for eksempel å motta nyhetsbrev. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

Godt Sagt er databehandler, og er vår leverandør for utvikling og vedlikehold av nettstedet/nettbutikken. Opplysninger som samles inn i forbindelse med drift av nettsted, lagres på egne servere som driftes av leverandøren. Det er kun Godt Sagt som har tilgang til opplysningene som samles inn. En egen databehandleravtale mellom og Godt Sagt regulerer hvilken informasjon leverandøren har tilgang til og hvordan den skal behandles.


Personvern og informasjonskapsler

Når du besøker vårt nettsted vil nettleseren din laste ned informasjonskapsler («cookies»). Dette er små tekstfiler som utveksles mellom nettleseren din og vårt nettsted og som brukes for å få nettstedet til å fungere best mulig.

Som nettbruker kan du velge å avvise lagring og bruk av informasjonskapsler («cookies»). Vi anbefaler Post- og teletilsynets nettsted nettvett.no for beskrivelse av hvordan du kan akseptere eller avvise informasjonskapsler («cookies»).


Informasjonskapsler/cookies på nettstedet

Det er Godt Sagt som leverer netthandelsplattform/skytjenesten for vårt nettsted og som står for teknisk utvikling, drift og vedlikehold.

Se her for oversikt over hvilke informasjonskapsler som blir benyttet, og for å sette dine samtykker til de forskjellige klassifiseringene av cookies.


Sikkerhetssertifikat (SSL)

Det er trygt å besøke dette nettstedet og nettstedet vårt har sikkerhetssertifikat som bekrefter nettstedets identifitet og sikrer at all kommunikasjon er kryptert. Vi benytter anerkjent sikkerhetssertifikat fra ledende aktør Commfides (også leverandør til Altinn.no).

Formålet med kryptering er å sikre en trygg datakommunikasjon mellom server (vårt nettsted) og klient (din nettleser). Dette inkluderer et digitalt sertifikat som skal bevise at nettstedet og dets avsender er ekte.


Personopplysninger

Personinformasjon som samles inn og behandles for registrerte brukere i denne nettbutikken er:

  • Kontaktinformasjon som navn, adresser, e-postadresse og telefonnummer
  • Passord lagres enveiskryptert
  • Kjøpstransaksjoner/ordre med leveringsinformasjon, valgt frakt- og betalingsmetode (ikke betalingsopplysninger som kredittkortinfo)
  • E-post kommunikasjon som ordrebekreftelser, tilbud og systemmeldinger
  • Annen informasjon som brukernavn, passord, språk, handlekurv, handlelister og favoritter
  • Godt Sagt som leverandør av skytjenesten samler inn og bruker trafikkinformasjon, eksempelvis nettlesertype og IP-adresse, og lagre dette i en begrenset periode. Disse logger/data blir ikke trukket ut og brukt i andre sammenhenger. Formålet for denne lagrering er:
    • Å oppdage og forhindre sikkerhetstrusler
    • Å levere stabile og raske skytjenester
    • Å kunne undersøke og spore eventuelle svindelforsøk eller ondsinnede handleringer mot skytjenesten.


Personopplysninger til ERP system

Vi overfører i dag følgende informasjon fra denne nettsiden til vårt forretningssystem (ERP):

  • Kontaktinformasjon som navn, adresser, e-postadresse og telefonnummer
  • Kjøpstransaksjoner/ordre med leveringsinformasjon

Dersom Godt Sagt på oppdrag fra Kunde overfører personopplysninger til systemer utenfor Godt Sagts miljø som er integrert med skytjenesten, eksempelvis kundens forretningssystem (ERP), har Godt Sagt intet ansvar for behandling av personopplysninger i eksternt system.


Innsyn til Personopplysninger

Registrerte brukere finner Personinformasjon vi har lagret i nettbutikken/nettsiden under Min side etter innlogging. Spørsmål angående personinformasjon kan sendes her.

 

Slik avviser eller sletter du dine cookies
Avvisning av cookies:
Du kan alltid avvise cookies på din PC ved å endre innstillingene i din Internett-browser. Hvor du finner disse innstillingene avhenger av hvilken browser du benytter. Du skal imidlertid være oppmerksom på at dersom du gjør dette, vil det være mange funksjoner og tjenester du ikke kan benytte fordi disse funksjoner og tjenester forutsetter at hjemmesiden kan huske de valg du foretar.

 

Sletting av Personopplysninger

Cookies som du tidligere har akseptert, kan senere enkelt slettes. Benytter du en PC med en nyere Internett-browser, kan du slette dine cookies ved å benytte snarveistastene: CTRL + SHIFT + Delete. Dersom disse ikke fungerer, og/eller benytter du en MAC, må du først avklare hvilken browser du benytter og deretter klikke på den relevante linken under:
Google Chrome
Safari
Firefox

Husk: Benytter du flere Internett-browsere, må du slette cookies i hver enkelt.

 

Betingelser

Varene er reservert til deg i 48 timer etter at bestillingen er lagt inn og du vil motta en bekreftelse på e-post og SMS så snart produktene er pakket og klare for henting. Bekreftelsen fungerer også som bevis på at varene er reservert og satt til side for deg. Varene må avhentes til avtalt tidspunkt.

Vi gjør vårt absolutt ytterste for å sende ut en hentemelding slik at du kan hente varene dine til ønsket tidspunkt, men gjør deg oppmerksom på at dersom du har en tidsfrist på under 2 timer, kan vi ikke garantere at ønsket hentetidspunkt blir oppfylt.

Skulle det mot formodning være en feil i beholdning, eller oppstå andre grunner for at du ikke kan kjøpe ønsket vare, vil du bli kontaktet av den aktuelle butikken.

Klikk & Hent gjelder kun varer som er tilgjengelig i våre fysiske butikker og ikke nettvarer som kun er tilgjengelig på nett.

For avbestilling eller spørsmål rundt din Klikk & Hent bestilling ber vi deg kontakte butikken du har oppgitt at du vil hente varene i.

Kontaktinformasjon til hver butikk finner du her.

 

Spørsmål og svar

Når kan jeg hente varen min?
Bestillingen må hentes innen 48 timer. Hvis varen ikke hentes kanselleres bestillingen.

Hva må jeg ha med når jeg henter varen?
Butikkpersonalet trenger ditt navn, mobilnummer eller referansenummer for å kunne finne riktig reservasjon.

Hvor i butikken kan jeg hente varene?
Snakk med personalet bak disken så hjelper de deg videre.

Koster det ekstra å reservere en vare?
Tjenesten er helt gratis. Du betaler kun for varen du velger å kjøpe.

Kan jeg bestille varen hjem?
Nei, dette er en ren klikk og hent tjeneste, men du kan kontakte butikken som har varen og sende en forespørsel om butikken kan sende varen til deg. Du finner kontaktinfo til butikker her.

Hvilke butikker har Klikk & Hent?
Du kan se hele listen her